Перш, ніж ми розповімо, що таке Сross-border (кросбордер) нагадаємо про світових гігантів-маркет
плейси, які у певний час допомогли збільшити кількість українських товарів на світовому ринку-
та як вони співпрацюють із нами зараз.
Аmazon- найбільш клієнторієнтована платформа, принаймні вона так себе зарекомендувала,
якість сервісу – вже не таємниця успіху! І дійсно продавці дуже турбуються за свій імідж,
врегульовують питання протягом години, якщо раптом отримали поганий відгук, і навіть
відправляють новий товар після закінчення гарантійного терміну.
Для бізнесу на маркет-плейсі у кожної платформи свої умови і правила.
Амазон стягує комісію з кожного продажу, її розмір сягає в середньому 15%, але із
вересня 2022 року Амазон UK та Амазон EU скасував комісію для українських продавців
терміном на рік - що дійсно приємно. Але якщо Ви тільки плануєте розміщувати Ваші товари на
Амазоні- то повинні орієнтуватись які витрати змушені будете понести- це реєстрація самого акаунту,
доставка на склад, інвестування коштів у виробництво, та заморозка їх на деякий час, поки товар
не реалізується.
Найпопулярніші категорії товарів за останні кілька місяців на Амазон - це вироби ручної роботи,
аксесуари для техніки, розважальні та дитячі ігри, мобільні телефони/смартфони. Що Ви не
зможете реалізувати на Амазоні? Хімічну продукцію, все що не можна доставляти повітрям,
крихкі вироби, електроприлади ( із літієвими акумуляторами), товари із високою вартістю,
габаритні та запатентовані товари.
Одного часу популярність серед українських Hand-Made виробників набрав маркет-плейс Etsy –
але нажаль, ще з квітня 2021 року продаж через цю платфому «тимчасово призупинено» для
українського бізнесу. Це пов’язано із платіжною системою Etsy Payments, яка нажаль не працює в
Україні попри старання багатьох компаній, які виходили на Etsy із пропозицією. Якщо відкрити
рахунка за кордоном, в країні, де Etsy Payments працює та знайти там посередників-можна
працювати, але чи варто…?
Joom – універсальна платформа для продажу різноманітних товарів, крім заборонених. Попит на
цій платформі все одно більше на брендові товари, які можна придбати за заниженою вартістю,
або як просування власного бренду теж непогана альтернатива. Комісія з продажу приблизно 15%.
Але у них є низка заборон, іноді не зовсім зрозумілих і не найзручніших. Наприклад, крім високої
якості фото та ідентифікації кожного продукту за артикулом та кольором – що вже незручно для
магазинів з великою номенклатурою, продавцю заборонено спілкуватися напряму з покупцем- акаунт
можуть забанити. Також забороняється вказувати посилання на інші Ваші ресурси в інтернеті і
навіть розміщати адресу електронної пошти.
Ebay, Aliexpress- всі вони працюють приблизно однаково, але мало хто знає, що є така
платформа, як Lazada – з її допомогою Ви зможете продавати одразу найрізноманітніші товари в
таких країнах Південно-Східної Азії як Індонезія, Малайзія, Філіппіни, Сінгапур, Тайвань та
Вʼєтнам. Проста система реєстрації, доречі безкоштовної. Стратегія цього маркет-плейсу-
заходь та продавай!
Чи ще є бюджетний варіант? Японський Rakuten. Всього 40 USD на рік, та
0,99 USD від продажу 1 позиції, але там більше 100 млн споживачів! Ще можна ознайомитись з
онлайн-ринком Shopee, де збираються споживачі з Тайваню, Південної Азії та Південної
Америки. Обираючи один або декілька маркет-плейсів для продажу, потрібно більш досконало
вивчити їх умови, правила, пропозиції із просування товарів, розрахувати фінансування, та
проаналізувати конкурентів.
Більш- менш із маркет-плейсами все зрозуміло. Сплачуй комісію, дотримуйся правил та
продавай!
А що робити якщо Ви хочете здійснювати торгівлю за своїми правилами? Хочете вільно
спілкуватись із покупцем, приймати та відміняти замовлення за бажанням, слідувати своєї
стратегії, у зручному для Вас темпі?
Далі ми трохи розповімо про Сross-border (кросбордер).
Просте визначення – транскордонний продаж, тобто це звичайна онлайн-торгівля між українським
продавцем, експортером - кінцевому покупцю через свій власний сайт. Для цього Вам потрібно
буде трансформувати свій інтернет-магазин у міжнародний маркет-плейс.
Переваги цього методу очевидні – Ви отримуєте 100% передоплату від покупця, Вам не
потрібно заморожувати свої активи на чиїхось складах за кордоном, Вам не потрібно сплачувати
комісію з продажу, у Вас є змога продавати будь-які габаритні товари, будь-яким способом
доставки, весь процес логістики та митного оформлення Ви доручаєте спеціалістам NTY.
Ми зібрали кілька порад, які Вам можуть знадобитися, якщо Ви обираєте саме цей метод.
По перше, треба визначити цільову країну, або країни, куди Ви плануєте експортувати свій товар,
провести аналіз, дізнатись які в країні призначення є обмеження щодо ввозу даної продукції, чи
потрібна не неї якась сертифікація, чи відповідає Ваш товар стандартам цієї країни.
По друге, обов’язково вести та оновлювати контент, зруйнувавши всі мовні барʼєри. Кожен
відвідувач хоче знайомитись із товаром на своїй мові. Тут Ви маєте вирішити, чи у Вас буде сайт
на кількох мовах, чи Ви зробите кілька сайтів для кожної країни- що має сенс для великих
компаній, які вже мають офіційних дистриб’юторів, та шоу-руми за кордоном.
По третє, треба розуміти, що способи оплати відрізняються у різних країнах, та регіонах. Paypal,
Alipay, WeChat, але в більшості випадків покупець розраховується кредиткою. Або, якщо він
юридична особа то за контрактом, інвойсом.
Четверте - це організація доставки. Покупець хоче бачити вартість товару в своєї країні та бажано
в своїй валюті. Гарне рішення – інтеграція із тарифами крупних компанії. (Вміємо, практикуємо),
але іноді доводиться розраховувати в кожному випадку індивідуально, бо покупець запитує то
різну кількість, то різним шляхом доставки, до дверей або до порту.
Ми маємо досвід із доставки в 250 країн світу, кораблем, морем, літаком або кур’єрськими
службами, ми працюємо заради того, щоб український бізнес рушив вперед!
А Ви працюючи з NTY отримуєте головне:
- швидкий розрахунок вартості доставки;
- митні послуги, як в Україні так і в багатьох інших Країнах, при замовленні комплексу;
- допомогу в спілкуванні із покупцем, поради щодо поставок саме в цю країну;
- швидку консультацію, та допомогу в заключенні дистриб’юторських угод та угод купівлю-
продажу, підготовки документів;
- Інтеграцію із прайсом для розміщення вартості товару разом із доставкою на своєї платформі
продажу.
Теплу, дружню підтримку на кожному етапі Вашого шляху у всесвітню торгівлю.
Ми завжди будемо поруч. Поруч із тобою. NTY.