Митне оформлення може бути складним завданням як для новачків, так і для досвідчених вантажовідправників, оскільки єдиного глобального стандарту не існує. Це керівництво відповість на ваші основні питання щодо митного оформлення і допоможе вам отримати загальне уявлення про задіяних процедурах.
Що таке митне оформлення?
Визначити розмитнення нескладно. Це процес отримання дозволу від уряду країни через його митні органи або на вивезення товарів з її території (експорт), або на ввезення товарів на її територію (імпорт). Однак пояснити процес митного оформлення - більш складне завдання.
Процеси митного оформлення імпорту та експорту дуже схожі. Однак імпорт матеріалів і продуктів буде включати оцінку товарів і оплату імпортних податків і мит.
Коли необхідна процедура митного оформлення?
Як правило, митне оформлення необхідно всякий раз, коли ви перевозите комерційні товари з однієї країни в іншу по суші, повітрю або морем. Але є й винятки.
Наприклад, транспортування товарів між країнами Шенгенської зони в Європі можлива без митного оформлення, оскільки кордону були усунені. Крім того, менші поставки можуть бути звільнені від необхідності в формальному процесі митного оформлення. Наприклад, якщо ви відправляєте в Сполучені Штати і ваші товари коштують менше 800 доларів США, посилка звільняється від процесу митного очищення та сплати мит.
Оскільки процедури митного оформлення імпорту та експорту залежать від країни, вам обов'язково потрібно провести необхідне дослідження або проконсультуватися з експертом, наприклад митним брокером в Києві чи експедитором.
Які необхідні документи для митного оформлення?
Митні органи, швидше за все, запросять п'ять документів. Нижче ви знайдете пояснення кожного з них.
1. Комерційний рахунок-фактура
Продавець товару виставляє покупцеві комерційний рахунок-фактуру. Це юридичний документ, який слугує доказом продажу між двома сторонами. При імпорті митний брокер використовує комерційний рахунок-фактуру для визначення істинної вартості товарів і оцінки мит та податків які підлягають сплаті. Ось деякі деталі, які митні органи шукають в комерційних рахунках:
• номер і дата рахунку
• ціни, кількість, опис та коди ТН ЗЕД товарів, що продаються.
• інформація про продавця і покупця (включаючи їх ідентифікаційні податкові номери)
• узгоджені Інкотермс
Митні органи деяких країн можуть дозволити виставлення рахунків-фактур (попередніх рахунків) для визначення імпортних мит і податків. В інших країнах спочатку може знадобитись окремий митний рахунок-фактура, який по суті містить ту ж інформацію, що і комерційний рахунок-фактура, але в зазначеному форматі. У будь-якому випадку митний брокер може уточнити, який тип рахунку необхідний для оформлення вашого вантажу.
2. Пакувальний лист
Пакувальний лист включає всі подробиці про вміст посилки і грає важливу роль в процесі доставки. Крім того, що вони використовуються митним брокером для оформлення, експедиторам необхідні дані для створення бронювання у перевізника і видачі коносамента. Ось деякі деталі, які зазвичай з'являються в пакувальних аркушах:
• інформація про продавця, покупця і відправника
• номер рахунку
• дата відправки
• вид транспорту
• інформація про перевізника
• опис товару
• тип упаковки (наприклад коробка, ящик, барабан або картон)
• кількість
• габаритні розміри
• загальна вага нетто і брутто
• маркування упаковки (наприклад, номери контейнера і пломби)
3. Сертифікат походження
Сертифікат походження декларує, в якій країні був проведений матеріал або продукт. Документ зазвичай містить інформацію про самий товар, його пункті призначення і країні походження. В одних країнах він потрібен в кожному випадку, а у інших - тільки для певних продуктів. Сертифікат походження допомагає визначити, чи підходять ваші товари до ввезення, обкладаються митом і чи мають вони право на будь-які пільги.
Стандартної форми сертифіката походження не існує. Зазвичай документ становить експортер або виробник. Для цього може знадобитися офіційна сертифікація уповноваженої третьою стороною, наприклад торговою палатою. Ми рекомендуємо експортеру уточнити у покупця і / або досвідченого експедитора, потрібно чи сертифікат походження.
4. Акредитив або інші умови оплати
Акредитив - це, по суті, лист від банку, що гарантує, що продавець отримає свій платіж вчасно і на правильну суму. Якщо покупець не може заплатити, банк повинен буде покрити повну або суму, що залишилася покупки, таким чином захищаючи продавця.
Хоча акредитиви і раніше широко використовуються, доступні й інші платіжні інструменти:
Авансовий платіж - експортер отримає оплату банківським переказом або кредитною карткою до доставки товарів.
Відкрити рахунок - товари відправляються і доставляються до настання терміну оплати, що переважно для покупців, але може бути ризиковано для відправників.
Документальне інкасо - банк в країні імпортера буде діяти від імені вантажовідправника і стягувати плату за товар.
5. Коносамент або авіанакладна
Коносамент - це юридично обов'язковий документ, що видається перевізником вантажовідправнику. У ньому вказані такі деталі, як тип, кількість і місце призначення товарів. Коносамент є договором між вантажовідправником і вантажовідправником. Це правовстановлюючий документ, який може бути переданий зі схвалення. Незалежно від способу транспортування, цей документ завжди повинен супроводжувати відвантажуються товари.
Термін коносамент зазвичай використовується для товарів, що перевозяться морем. Для авіаперевезень більш поширений термін авіанакладна. Обидва документи служать одній меті. Коли ви перевозите свій вантаж за допомогою експедитора, такого як NTY, він виставить вам коносамент або авіанакладну.
6. Інші документи митного оформлення.
Іноді митні органи запитують інші документи для завершення процесу.
Наприклад:
• ліцензії на імпорт і експорт
• акти огляду
• декларації про небезпечні вантажі
• дозволи
Ваш митний брокер своєчасно проінформує вас, якщо це так, і надасть подальші інструкції. Якщо ви хочете дізнатися більше з приводу різних типів документів і побачити кілька прикладів, ознайомтеся з нашим списком документів.
Хто відповідає за митне оформлення?
У більшості сценаріїв міжнародної доставки продавець несе відповідальність за експортну митне очищення, а покупець - за імпортну очистку. Однак точна домовленість буде залежати від узгоджених умов Incoterm для угоди купівлі-продажу.
Сама митна процедура виконується митним брокером - експертом з логістики, який забезпечує відповідність відправлень всім стандартам, законам і правилам імпорту та експорту товарів. Митний брокер створює митну декларацію і допомагає з усіма необхідними документами, нарахуванням мит, податків і їх оплатою.
Чи можу я самостійно оформити митницю?
На жаль немає. Тільки митні брокери володіють необхідною ліцензією, знаннями і досвідом для виконання обов'язків по митному очищенню товарів. Ми настійно рекомендуємо вам залучити для цього завдання досвідченого митного брокера, оскільки помилки в процесі оформлення можуть призвести до затримок і додаткових витрат.
Як мені знайти митного брокера?
Найпростіший варіант - дозволити вашому експедитору займатися митним оформленням за вас, за цю послугу вам потрібно буде оплатити митний збір. Наприклад, компанія NTY має ліцензію у митних брокерів по всьому світу для очищення вантажів наших клієнтів.
Наша онлайн-система контролю відповідності гарантує наявність усіх необхідних митних документів для вашого вантажу, запитуючи у вас необхідну інформацію. Це спрощує заповнення документів в офісі, економлячи значні зусилля для вас і вашої команди.
Скільки коштує розмитнення?
Ось дві основні частини митної вартості. Перший - це плата за митне оформлення. Це вартість підготовки та подання митної декларації. Плата повинна бути сплачена митному брокеру або експедитору, якщо брокерські послуги є частиною послуги.
Друга частина - це мита та податки. Вони розраховуються митним брокером і зазвичай являють собою відсоток від вартості товарів і транспортних витрат. Мита і податки зазвичай сплачуються безпосередньо митним органам.
Тип імпортованих вами товарів визначатиме тариф, який повинен застосовувати митний брокер. Брокер знайде відповідний тариф за допомогою пошуку по митному коду на основі опису ваших товарів. Майте на увазі, що тарифи залежать від країни і можуть значно відрізнятися. Часто певні товари можна імпортувати в країну без сплати імпортних мит. Варто заздалегідь уточнити у вашого митного брокера, безкоштовні ваші товари.
Якщо влада піддають ваш вантаж інтенсивному митному огляду, може стягуватися плата за митний огляд. На жаль, заздалегідь дізнатися, чи будуть ваші товари обрані для такої обробки, неможливо.
Скільки часу потрібно для проходження митниці?
Прогнозувати тривалість процесу митного оформлення складно через велику різноманітності систем і протоколів у всьому світі. Зазвичай імпортна митне очищення може початися, коли товари все ще знаходяться в дорозі, і до їх прибуття в країну призначення, за умови наявності необхідних документів. Багато країн надають онлайн-системи для подачі митних декларацій, що дозволяють владі випускати товари лише за 24 години.
Якщо митні органи мають запити, запитують додаткову документацію або наполягають на огляді товарів, тривалість може бути збільшена до декількох днів і навіть тижнів. Щоб уникнути плати за зберігання в порту або аеропорту прибуття, вкрай важливо, щоб продавець і покупець співпрацювали для надання необхідних документів.
Чи можу я відстежувати статус митного оформлення?
Ваш митний брокер або експедитор повинен мати можливість інформувати вас про стан вашого митного оформлення. Вони повинні негайно повідомити вам, якщо є затримка або затримка.