Ведення зовнішньоекономічної діяльності нарівні з усім бізнесом - складна і витратна за часом робота. Для транспортування вантажу через кордон України необхідно підготувати цілий пакет документів і враховувати всі вимоги законодавства, яке часто коригується. Щоб надалі не стикатися з проблемами на митниці, багато компаній підписують договір з митним брокером. Він спеціалізується на митному оформленні, знає які податки необхідно сплатити і як уникнути конфіскації товару на кордоні.
Хто такий митний брокер?
Митне законодавство України схильне к постійним коригуванням, яким необхідно слідувати. Якщо упустити хоч один з усіх етапів оформлення вантажу, то в кращому випадку це призведе до тривалої затримки на кордоні і штрафу, а в гіршому - конфіскації і знищення продукції. Будь-яка з цих ситуацій веде до великих фінансових і тимчасових втрат. Щоб такого уникнути, краще вдатися до послуг митного брокера.
Митний брокер - це юридична особа або ціла фірма зі штатом фахівців. Він виконує роль посередника між підприємством (замовником) і митними держорганами. Брокер допомагає оформити вантаж на кордоні, а також розмитнити його. Крім цього, посередник допоможе правильно побудувати логістику, відповідно до особливостей продукції, що перевозиться, підготувати його до імпорту або експорту, консультує при підписанні зовнішньоекономічних договорів. Можна полность покласти роботу із зовнішньоекономічної діяльності на брокера, щоб більше зосередитися на поліпшенні виробництва.
Регулює дії таких фірм і юридичних осіб Державна фіскальна служба України. Офіційний митний брокер в Києві повинен мати відповідну ліцензію від Державної митної служби України. Перевірити достовірність наданих брокером документів можна на їх сайтах. Дозвіл на діяльність посередника обов'язкова, так як він виступає як уповноважена особа фірми при співпраці з митними органами і підготовці офіційних документів і сертифікатів.
Які обов'язки бере на себе брокер?
Обсяг роботи посередника досить великий. Кожна з виконуваних послуг і рівня відповідальності за їх результат повинні бути прописані в контракті. Їх кількість може варіюватися в залежності від бажань клієнта і специфіки роботи підприємства. Зазвичай митний брокер здійснює такі операції:
- оформляє розгорнуту декларацію на товар;
- готує документацію і митну декларацію;
- робить розрахунок митних зборів;
- звіряє заповнену документацію на відповідність зі справжніми характеристиками вантажу;
співпрацює з державними органами та взаємодіє з чиновниками.
В обов'язки уповноваженої особи входить контроль всіх етапів митного оформлення вантажу: складання заявки, навантаження товару, його транспортування і вивантаження, оформлення необхідних паперів, проходження класифікації вантажу, опис, подача декларації, проходження самого контролю і фінальна відправка продукції. Крім цього, брокер може проводити консультації і дати відповіді на поставлені клієнтом питання, пов'язані з особливостями розмитнення. Також він може допомогти з поліпшенням всієї бізнес-діяльності виробництва, оцінити ефективність використовуваного обладнання і допомогти з рішеннями нетипових правових задач.
Як правильно підібрати фахівця?
Головна функція, яку виконує брокер - це створення умов для отримання максимального доходу для компанії і уникнути можливих ризиків збитку. Тому між клієнтом і уповноваженою особою не повинно бути недовіри. Бажано, щоб компанія надала брокеру максимально правдиву і повну інформацію про свій бізнес. Тому, щоб не "злити" інформацію сторонній людині або фірмі, необхідно найняти ліцензованого брокера, який може надати результати успішної співпраці з іншими компаніями та відгуки від них. Такий фахівець дотримується правилом комерційної таємниці і не видає конфіденційну інформацію про свого клієнта. Ось такі моменти необхідно враховувати перед підписання контракту з митним брокером в Києві:
якщо послуги представляє не юридична особа, а ціла фірма, то вона повинна складатися мінімум з 2 співробітників, які мають відповідні ліцензії і атестацію;
- бажано, щоб брокер мав достатню технічну та матеріальну базу для надання своїх послуг;
- необхідно простежити, що податки посередник оплачує саме в митні держоргани, а не в інші організації;
- перед підписанням контракту, важливо обумовити чіткі умови і терміни здачі фінансового звіту;
- професійні брокери мають цільовий капітал, який складається з вкладень учасників або статутного фонду;
- розташування офісу фірми біля митного поста було б великою перевагою;
- за законодавством України у посередника повинен бути документ про страхування його діяльності на суму, рівну мінімум 100-кратному розміру оплати праці.
Ціна на послуги митного брокера в Києві може сильно варіюватися. Зазвичай вона залежить від кількості виконаної роботи і термінів її виконання. Одні брокери пропонують цілий пакет послуг за фіксованою вартістю, а інші беруть оплату за кожне окреме свою дію: оформлення паперів, виїзд фахівця на підприємство і інше. Якщо вартість послуг занадто занижена, то швидше за все фірма працює напів-легально або взагалі без ліцензії, тому важливо проаналізувати весь ринок в цілому.
Щоб точно не помилитися при виборі фахівця, проконсультуйтеся з співробітниками митниці. Зазвичай вони співпрацюють з одними і тими ж юридичними особами або фірмами, точно знають про їх репутації і проколи, допоможуть уникнути "сірих" або "чорних" брокерів. Також враховуйте відгуки колишніх або нинішніх клієнтів посередників.